در حال بارگذاري...
 
دوشنبه 30 فروردين ماه، 1400
  •   اخبار  
    • بخشنامه ها
    • اطلاعیه ها
  • درخواست ها
    • جواز کسب
    • جابجایی
    • تمدید
    • انتقال
    • مباشرت
    • پروانه تخصصی
  •   قوانین  
    • قانون نظام صنفی
    • روابط مالک و مستاجر
  • پیگیری شکایات
  • دریافت فایل
    • برنامه پشتیبانی
    • راه انداز امضای دیحیتال
  • سایت های مرتبط
  • نقشه سایت
  • تماس با اتحادیه
  • صفحه اصلی
  • بخشنامه ها و اطلاعیه ها
    • بخشنامه ها
    • اطلاعیه ها
  • درخواست ها
    • درخواست جواز کسب
    • درخواست جابجایی
    • درخواست تمدید
    • درخواست انتقال
    • درخواست مباشرت
    • درخواست پروانه تخصصی
  • برنامه هفتگی اتحادیه
  • کمیسیون مشاوران املاک
  • راهنمای سامانه املاک
    • راهنمای فعال سازی
    • سوالات متداول
  • استعلام کد رهگیری
  • تقسیم بندی مناطق صنفی
  • مشاوران املاک مجاز
  • مشاوره حقوقی و شکایات
    • مشاوره حقوقی
    • ثبت و پیگیری شکایات
  • قوانین
    • قانون نظام صنفی
    • قانون روابط مالک و مستاجر
  • مراکز پلیس +10 اهواز
  • دریافت فابل
    • برنامه پشتیبانی
    • راه انداز امضای دیجیتال
  • سایت های مرتبط
  • نقشه سایت
  • تماس با اتحادیه

سوالات متداول سامانه املاک
  •   فسخ قرارداد چگونه انجام می شود؟

        به منظور فسخ هریک از قراردادها، پس از ورود به صفحه کاربری گزینه فسخ قرارداد را انتخاب نموده و سپس در فرم جستجوی قرارداد، یکی از اطلاعات قرارداد مدنظر (شامل کدرهگیری، شماره سریال و شماره ثبت قرارداد) را وارد نموده و آن را جستجو مینماییم. پس از جستجو و باز شدن فرم قرارداد، با کلیک بر روی دکمه فسخ قرارداد، قرارداد مدنظر فسخ میشود. دقت نمایید که ثبت مجدد قرارداد پس از فسخ آن امکانپذیر نخواهد بود.
  •   چرا بعضی از قراردادهای ثبت شده تایید نشده اند؟ چگونه می توان دلیل عدم تایید را متوجه شد؟

        برای مشاهده دلیل عدم تایید میبایست قرارداد مدنظر را باز نموده و سپس در صفحه نظریه کارشناس علت عدم تایید را ملاحظه و نسبت به تصحیح نواقص موجود و ذخیره اصلاحات صورت گرفته اقدام نمود. اگر قسمت نظریه کارشناس خالی بود، قرارداد هنوز بررسی نشده است.
  •   چگونه می توانیم قراردادهای ثبت ناقص را کامل کنیم؟

        پس از ورود به صفحه کاربری، بر روی منوی "مدیریت قراردادها" کلیک نموده و سپس از منوی بازشونده گزینه قراردادهای ثبت شده جدید را انتخاب می کنیم. پس از جستجو و یافتن قرارداد مدنظر بر روی سطر مربوط به قرارداد دوبار کلیک نموده و پس از باز شدن فرم قرارداد نسبت به تکمیل اطلاعات قرارداد و ذخیره آن اقدام می کنیم.
  •   چگونه می توانیم قراردادهای خود را مشاهده کنیم؟

        در منوی مدیریت قراردادها، کلیه قراردادهای ثبت شده و فسخ شده بهصورت تفکیکی موجود می باشد. ضمن اینکه گزینه کل قراردادها نیز مجموع قراردادهای ثبت شده جدید، قراردادهای تأیید شده و قراردادهای تأیید نشده را در بر میگیرد.
  •   قدرالسهم خریدار یا فروشنده در قسمت طرفین به چه معناست؟

        قدرالسهم به تعداد طرفین قرارداد (اعم از خریدار/فروشنده و یا موجر/مستأجر)و سهم مالکیت هرکدام بستگی دارد. در صورتیکه تعداد هریک از طرفین معامله یک نفر باشد، قدرالسهم هرکدام را 100 وارد کرده و اگر تعداد بیشتر از یک نفر باشد، میزان قدرالسهم هریک از طرفین را براساس سهم مالکیت (دانگ) بصورت کسری از 100 محاسبه نمایید . لازم بهذکر است مجموع قدرالسهم طرفین قرارداد (اعم از خریدار/فروشنده و یا موجر/مستأجر) میبایست برابر 100 باشد.
  •   پیغام خطای "کد ملی با شماره شناسنامه مغایرت دارد" به هنگام ثبت طرفین قرارداد چه معناست؟

        در صورتیکه از صحت شماره شناسنامه و کد ملی وارد شده اطمینان داشته و با پیام فوق مواجه شدید، کپی کارت ملی و شماره شناسنامه فرد مورد نظر را با ذکر مشکل به شماره 02177639909 فکس نمایید.
  •   پیغام خطای " امکان معامله مجدد ملک تا صدور مفاصا حساب مالیاتی و ثبت در اسناد رسمی امکان پذیر نخواهد بود" که در یک کادر قرمز رنگ در بالای صفحه میآید، به چه معناست؟

        ظاهر شدن این پیغام بدین معناست که با کدپستی درج شده قبلاً معامله ای صورت گرفته است و فروشندهی معامله قبلی، الزاماً باید مفاصا حساب مالیاتی را دریافت نموده و همچنین کاربر سازمان امور مالیاتی اطلاعات مفاصاحساب صادر شده را وارد سیستم نماید تا امکان ثبت مجدد قرارداد برای ملک مورد نظر فراهم گردد. جهت رفع مشکل ابتدا از صحت کدپستی و تعلق آن به واحد مورد معامله اطمینان حاصل فرمایید. اگر ملک قبلا معامله شده، با ارسال کپی مفاصاحساب قرارداد قبلی این ملک و درج کد رهگیری بر روی آن به شماره نمابر 02177639909، مشکل برطرف خواهد گردید.
  •   چرا بعد از انتخاب استان؛ منوهای شهرستان قابل انتخاب نبوده و خالی می باشند؟

        این مشکل در برخی از موارد به دلیل پایین بودن سرعت و ترافیک خطوط اینترنت و قطع ارتباط شما با سامانه رخ می دهد. جهت رفع این مشکل کلیدهای CTRL+F5 از صفحه کلید را فشار داده و یا از سامانه خارج شده و پس از چند دقیقه مجدداً وارد شوید. توضیح اینکه بکارگیری اینترنتهای با سرعت مناسب بروز این گونه مشکلات را به حداقل خواهد رساند.
  •   به چه دلیل هنگام ثبت قرارداد با وارد کردن کد پستی امکان ثبت آدرس وجود ندارد؟

        با توجه به اینکه پس از درج کد پستی مراحل استعلام آن از پست از طریق ارتباط اینترنتی انجام شده و آدرس مکان مورد نظر از پست دریافت میشود، در برخی از موارد به دلیل پایین بودن سرعت و ترافیک خطوط اینترنت استعلام به کندی صورت می­گیرد و امکان ثبت آدرس تا انجام کامل استعلام ممکن نیست که از طریق بکارگیری اینترنتهای با سرعت مناسب این مشکل نیز مرتفع خواهد گردید. ضمنا امکان بروز این مشکل در صورت استفاده از نسخه های مرورگر اینترنت اکسپلورر بالاتر از نسحه 8 نیز محتمل می باشد.
  •   آیا برای ثبت قرارداد جهت کلیه واحدهای یک ساختمان، میتوان از یک کد پستی استفاده کرد؟

        خیر. تک تک واحدهای ساختمان دارای یک کد پستی مجزا بوده که با استفاده از قبوض برق و تلفن صادر شده و یا مراجعه به اداره پست منطقه، قابل حصول و دسترسی می باشد.
  •   پیغام خطای "دسترسی به این بخش برای شما امکانپذیر نمی باشد به چه دلیل نمایش داده می شود؟

        در اکثر مواقع نمایش این پیامها به دلیل بروز خلل در بر قراری ارتباط با سامانه رخ می دهد. جهت رفع این مشکل کلیدهای CTRL+F5 از صفحه کلید را فشار داده و یا از سامانه خارج شده و پس از چند دقیقه مجدداً وارد شوید. در صورت عدم رفع این مشکل با شماره 0218692 واحد پشتیبانی تماس بگیرید.
  •   سامانه اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور، از لحاظ عملکردی با چه مرورگر اینترنتی سازگار است؟

        جهت استفاده و ورود به سامانه تنها می بایست از مرورگر اینترنت اکسپلورر INTERNET EXPLORER ورژن 7 یا 8 (ترجیحا ورژن 7) استفاده نمود.
  •   چرا پس از درج نام کاربری و رمز عبور و کلیک بر روی گزینه ورود، در برخی موارد کد امنیتی عوض می شود و پیغام کد امنیتی اشتباه است نمایش داده می شود؟

        این مشکل معمولا به دلیل استفاده از مرورگری غیر از اینترنت اکسپلورر روی میدهد. در پاره ای از مواقع نیز مشکل به علت سرعت پایین خطوط اینترنت و ترافیک خطوط می باشد که استفاده از اینترنت با سرعت مناسب این مشکل را مرتفع می نماید.
  •   چنانچه پیامی مبنی بر BLOCK شدن امضای دیجیتال نمایش داده شد، این مشکل چگونه برطرف میشود؟

        برای حل این مشکل به قسمت راهنمای فعال سازی مراجعه نموده و بخش راهنمای رفع مشکلات شناسه امضای دیجیتال را مطالعه و مراحل مربوطه را انجام دهید.
  •   چگونه مشکل پیغام "امضای دیجیتال شما در سامانه تعریف نشده است" را برطرف نماییم؟

        ابتدا از نصب کامل و صحیح برنامه راه انداز امضای دیجیتال و تنظیمات مرورگر خود اطمینان حاصل فرمایید. چنانچه پس از طی این مراحل مشکل برطرف نگردید با شماره 09382457875 آقای شفیعی و یا آقای حیدری در اتحادیه تماس بگیرید.
  •   اگر پیغامهایی از قبیل " فرآیند امضای دیجیتال امکان پذیر نیست" و " خطای 411" را مشاهده کردیم، چگونه مشکل را رفع نماییم؟

        ابتدا از نصب کامل و صحیح برنامه راه انداز امضای دیجیتال و تنظیمات مرورگر خود اطمینان حاصل فرمایید. چنانچه پس از طی این مراحل مشکل برطرف نگردید با شماره 09382457875 آقای شفیعی تماس بگیرید.
  •   اگر هنگام ورود به سایت با خطای "نام کاربری یا رمز عبور اشتباه است" روبرو شدیم، چگونه مشکل را رفع نماییم؟

        در چنین حالتی نام کاربری یا رمز عبور و یا هردوی آنها درست وارد نشده، و یا حساب کاربری شما به دلیل عدم استفاده طولانی مدت غیر فعال گردیده است. در صورتیکه در نام کاربری و یا کلمه عبور از حروف استفاده شده از خاموش بودن کلید Caps Lock و نیز فارسی نیودن حالت تایپ صفحه کلید اطمینان حاصل فرمایید. در صورت عدم رفع مشکل جهت اطلاع از نام کاربری و رمز عبور صحیح و یا فعالسازی مجدد، با آقای حیدری تماس بگیرید.
 
  طرح پرسش جدید

 

 
صفحه اصلی  |  جستجوی ملک  |  درخواست جواز کسب  |  مشاوران املاک مجاز  |  تماس با اتحادیه
Powered By Ahwaznet Group